Mönstring

Oherregud ! Mönstring, trodde det skulle vara lätt, men det var fan pain in the ass! För det första började allt klockan 8a på morgonen, bara det var ett helvete ! Fast jag fick mig några goa skratt under dagen. Det börja faktiskt med ett på morgonen direkt, då man skulle visa sitt pass för någon person skulle checka en. Ja då får man inte ens se denna personen utan prata i en jävla mikrofon, haha då börja jag redan små le, sedan skulle man ju lämna in passet till henne, sdå hade dem en en två tum tjock jävla järngrej som snurra runt som man fick lägga det på, haha då log jag ännumer. När allt det var klart fick jag ta mitt pass igen och gå igenom dörren, då öppna hon ett fönster och då fick jag se henne, så börjar hon prata genom fönstret och då var det en helt annan röst än den innan, dem hade asså röstomvandlare på den mikrofon pratar grejen, haha då skratta jag mig igenom det hela ända bort till pliktverket :) ! Och inte nog med detta stod det en bil med fyra personer vid ingången till hela orådet med skarpladdad vapen, haha och då tänker jag, "vem fan vill bryta sig in här?" haha, då jag skratta och gick vidare.

Så började allt direkt med att sitta med ett jävla prov, klockan 8a på morgonen, ofta man kan tänka då, då fick man ett liknande högskoleprov, då man skulle kolla synosymer på ord och samband mellan olika bilder, vilket var lika med huvudvärk.
Sedan fick jag träffa en sjuksköterna som kollade synen och hörsen och det gick utmärkt, bara lite brytningsfel på ögonen men hörseln perfekt. Så kollades hjärtat och allt det där och det var helt normalt, sedan gick vi runt lite o prata om lite papper som jag fyllde i på morgonen, och allt var bra där.

Och nu kommer det roligaste på hela dagen, snacket med psykologen. Det var hur kul som helst, allt börja med attt hon börjar prata med mig, och vad är det för tonläge hon använder? Hon tror jag är tio år eller något, haha. jag börjar små le direkt o babblar på så in i satan, min mun går bara och berättar verkligen allt, haha. Så efter tag frågar hon mig "Har du lätt för att ta order av någon?" och nu tänker jag, oh vilket läga jag har för att få gång lite skratt här och svarar först lite lugnt och klämmer till allt på slutet "Japp, det har jag lugnt med om det är min chef som säger till mig, men om någon på gatan och ber mig ta självmord gör jag ju inte det" Haha och ett enormt skatt bryter ut och jag känner mig så jävla lycklig, jag fick psykologen att skratta, min dag är räddad :D

Sedan trumma allt på som vanligt, fick en 8/9 på styrkan och 6/9 på cykel, 18 sekunder från 7 av 9 på cykeln, men det var mjörksyra så in i helvete, faktiskt sjukt jobbigt. Sedan fick jag välja lite grejer jag ville söka till, men sa ju att jag inte var så intresserad.

Sedan snabbade jag mig därifrån för att åka till vågmästarplatsen och fixa mitt "lägg" hos polisen, och jag lovar, fick den absolut fulaste bilden någonsin på det kortet ! Sedan åkte jag hem med farsan och vi tog vägen om bilskolan och skrev in mig där! And that's my day so fare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0