Min Jobbiga Morgon

Ja gott folk, vad säger man? Trodde att jag skulle få en bra dag, börjde 9:45, och det är ändå en bra sovmorgon man får, MEN, mina bussar går hel och halv och tar cirkus 50 minuter ink gång till skolan, om du nu räknar ut lite så om jag tar bussen klockan 9 så kommer jag 5-10 minuter sent. Och eftersom det var första dagen på period 3 tänkte jag att då kan jag ju inte komma för sent så jag får ta bussen halv 9 istället, duktigt av mig.
Jaaa, och nu börjar allt, klockan 8 ringer klockan och då har jag ungefär 20 minuter på mig att äta,klä på mig, fixa iordning mig, borsta tänder ovs ni vet, för bussen går halv och det tar ungefär 10 minuter att gå.
Och det klarar jag galant kommer med på bussen, sitter och lyssnar musik på min Ipod och bara tar det lugnt, går av på brunnsparken som vanligt för att ta spårvagnen, MEN, när jag kommer till spårvagnen träffar jag en person från skolan vi prata lite hastigt och så, MEN, så frågar hon mig "vad skall du till skolan och göra?" och jag svarar som vanligt "Jo, jag skall ha lektioner" och hon svara snabbt "Okej, men du går väl i 2a1?" och jag säger "japp det gör jag, men hurså?" och så säger hon "Jaa, men ni är lediga idag, ni har ingen ledarskap". Och då bröt jag ihop, jag märkar hur mitt ansikte bara blir rödare och rödare, mer sur och ilskan växer i mig. MEN, detta är inte allt, jag bestämmer mig väldigt fort för att ta bussen hem, fort som fan, går en 50 meter och plötsligt ser att min buss kommer mot hållplatsen, den är kanske 200 meter ifrån den, och jag en 150 meter ifrån den. MEN, med min kvicktänka hjärna inser jag att jag inte hinner till den, så jag springer inte till den hållplatsen utan jag sprigner till nästa för att spara tid, så jag troligtvis hinner med den, så jag lägger bena på ryggen och springer utav helvete för att jag vill hem, OCH, jag klarade det, slapp vänta i 30 minuter till, så nu sitter jag här med förstörd sovmorgon och gråten i mitt öga.

Kommentarer
Postat av: Anna

poor you .

2008-01-17 @ 10:29:41
Postat av: Nina

hahah
nämen jag vet xD jag är ju skit duktig xd

2008-01-17 @ 11:51:26
URL: http://nijna.blogg.se
Postat av: Majken.

mysigt med ett helt inlägg BARA om dina bussar och din sovmorgon du ;P

2008-01-17 @ 17:35:10
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0